Till Salu

lördag 28 april 2012

Regina

Har länge velat göra mitt bodymönster i raglanmodell. Nu har det blivit av. Jag tror det blev bra, men jag har ju ingen att prova på. Måste nog uppgradera mönstret till iaf st 86, kanske 92. Själv har jag inte velat använda body på mina killar när de blivit större än st 80, så det är väl därför jag inte brytt mig om att göra mönstret större.

När jag ändå var i testarsvängen passade jag på att testa att kanta bodyn med en liten mudd istället för rullå (nja, nått sådant heter det iaf)som jag brukar. Jag har sett att en del gör så men har alltid tänkt att det nog inte blir så bra. Nu har jag testat, och iaf delar av mig fortsätter att tycka att det nog inte är så bra. Det ser förstås snyggare ut på insidan, men blev lite klumpigt på nått vis. Fördelen är iaf att det är mycket lättare o snabbare. Eftersom jag inte sytt body med raglan förut var jag tvungen att komma på ett bra sätt att öppna den i halsen, så jag testade en form av snabbsprund. Funkade inte så bra ihop med muddkanten eller den skarpa svängen som blev..

Nåväl, man måste ju prova och i det stora hela blev den ändå rätt bra. Nu söker den nytt hem!


Material: rosa tyg från Liandlo. Vit mudd från lokal affär


Mönster: Eget, alldeles nygjort. Kallar det "Regina". Här i st 80.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar