Till Salu

torsdag 12 juli 2012

Ego-YFO

Efter att detta linne, halvfärdigt, klätt provdockan en längre tid är det nu äntligen färdigt. Det blev inte bra till att börja med och då försvann lusten att göra klart, sen kom lösningen, sprättenkel. Jag tyckte "axelbanden" var för långa, linnet blev för urringat, men när jag kortade dem stämde det inte vid axelsömmarna och sen blev banden så smala. Men, det var ju bara att kanta med mudd istället för att bandkanta för att få det lite bredare. Det gick ju dessutom mycket fortare. Har tänkt mig att ha linnet när jag tränar. Sydde det i ett "fultyg" så det är vda det får duga till. Gillar det dock och kan tänka mig fler, dock med några småjusteringar. Smala av liiiite i midjan och ge lite över höften..
Hade det på mig hela dagen igår för att testa och det verkar bra, skönt iaf.

EGO-sömnaden har fortsatt, ikväll blev det mitt första par trosor. Det blir ingen livebild, men bild kommer.

Mönster: sömnadsmagasin (nr?  2012) st S med lite justeringar

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar