Till Salu

måndag 11 februari 2013

Lillebrors nya tröja

Vet inte hur jag tänkte när jag valde storlek, men jag tror visst den skulle passa lika bra på storebror. Storebror fyller dock snart fem, och va någon anledning väljer han hellre "tuffa" tröjor än en med söta björnar i glada färger.. Lillebror, 2,5 år, verkar dock nöja sig med nallar än så länge :-)

Bjuder på helt oredigerade bilder, som så ofta. Det är ju så tidsödande..

Fina tröjan på vårt inte lika fina köksgolv

Testat nya bandkantningsfoten-mojängen till min Emrald. Det kunde ha blivit väldans fint om det inte envisats med hoppstygn. Och änu finare om stygnen hamnat PÅ mudden istället för precis utanför.. Öva, öva. Nu var ju denna till min älskade prins, så då fick det gå..

Tog ett ryck och byggde om min "vän" S-21'an och provade lite täcksöm. Det blir ju himla snyggt, när det blir snyggt.  Det här är den snygga delen an sömmen, resten lämnade vi utanför bild.. Synd att det är så meckigt att bygga om den, det blir så lite öva, och så osporrande när det ändå inte riktigt vill funka.  Men! Det står med på min lista, så förr eller senare kommer jag dit, till att öva ;-)


Mönster: More Grey, Ottobre. Storlek 104
Material: Fina björntyget från Liandlo, mudd från S&S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar