Till Salu

måndag 15 augusti 2011

Byxor var desto roligare

När skjortprojektet gick åt skogen (föregående inlägg), och någonstans mitt där i när jag liksom satt fast, så fanns det ett hundra andra ideer som ville få lite tid och plats. Byxor har länge stått högt på listan. Så det blev ett par, och jag måste nog säga att de blev riktigt bra.


Jag har en hel hög med mönstertidningar vid det här laget, men inget av byxmönstren har känts helt rätt. Däremot har jag ett par mycket tevliga byxor efter storebror, som lillebror nu också bär, som jag inte skulle vara ledsen över att ha fler av. Så då var det fram med papper och penna, mäta, måtta och rita. Jag har härmapat dem rätt bra, rakt av, så gott det nu går, men helt exakt blir det ju inte. Byxorna jag härmapat är av märket Name It. Jag behöver göra en del småjusteringar, annars är jag rätt så nöjd faktiskt. Resåren blev förståss för lång, som vanligt, så jag måste väl sprätta och korta den lite. I övrigt tror jag jag behöver höja dem lite i bak mot midjan till nästa par, de glider lite långt ner när han sitter.

Material: Snyggt tyg som tidigare hängt som gardiner hos farmor.

Mönster: Egenhärmapat efter ett par snygga Name It byxor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar