Till Salu

onsdag 2 november 2011

Farmors gardiner

Klänningar har det blivit ett par av, och fler är på gång. Det är så kul att sy klänningar! Kan det var för att jag själv har två pojkar!? Visst kan pojkar ha klänning, men det känns inte helt rätt..

























Här är fyra av de klänningar jag sytt. Mina prinsar har fått ställa upp som modeller, såklart =) Det är en lite kortare, lite vid och enkel klänning. Storebror bär sin utan något under, och det går ju det med, men jag tror på en liten tröja och strumpbyxor under. Just en rosa t-shirt till en julröd klänning, som lillebror har på bilden, kanske inte är det allra snyggaste, men det få ni tänka bort.

Material: De enfärgade och rutiga tygerna kommer från den lokala tygaffären. De enfärgade är lite "linneaktiga". Det rosamönstrade tyget i den cerisa klänningen hittade jag i en tygaffär på Gotland, i form av panelgardiner. Det underbara blommiga tyget är farmors gamla fingardiner =) Snedslå som kantband, från diverse inköpsställen.

Mönster: Mönsteret är en mix, av mina egna tankar och starkt inspirerade av en klänning från Ottobre. Blommig i st 110, blå i st 98 och de minsta är båda i st 80.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar