Till Salu

onsdag 3 oktober 2012

YFO är ett UFO när det gäller bloggande

Tyst i två månader. Hejja mig! Kommer man lite efter blir det lätt mycket efter och tvärstopp..

Här kommer lite bilder på sydda saker!

Plånböcker





En av tre sydda plånböcker. Denna efter Karinottilias tut. Materialet kommer från gömmorna. Yttertyget är från moster Å om jag inte minns fel. Det prickiga köpte jag på den lokala tygaffären, innan den tyvärr stängde..


Och här kommer nästa plånbok..





Den här är efter eget mönster. Gjorde ett par missar, men nästa blir bättre. Älskar tygkombinationen, ceris textilvaxduk, av nåot slag, från Jysk och ett sött tyg med blommor på som en gång varit något annat, kanske en gardin. Kliar i fingrarna efter att få sy fler!


Plånbok nr tre tycks inte ha fastnat på bild. Även den är en "karinottilia.


Matlådeväskor





Tanken när jag sydde min första väska var just för att ha den som matlådeväska. Men det är ju lite synd att begränsa sig så, den fungerar ju lika bra som handväska, svamp"korg", picknick"korg", strandväska eller kanske att förvara sin stickning i. Vad som! Det som är bra är att insidan är i vaxat tyg och därmed står emot lite fukt och väta. Eftersom tanken var att transportera matlåda i den från början var det såklart för att lätt kunna tork ur vid eventuella lådläkage. Mönstret är egenknåpat.


Dockkläder






Dockkläder. Kanske världens fulaste men absolut det bästa jag sytt. Först ut var den rosa tröjan med vita moln. Storebror blev jätteglad och utbrast: Åh vad fin mamma, vad duktig du är. Du är världens bästa mamma! Efter den kommentaren kom resten av kläderna till i ganska rask takt. 
Jag hade inget mönster utan höftade lite. Det gick sisådär, som synes. Dockstackarna som varit nakna de senaste åren pga klädbrist slipper iaf att frysa. Tygerna kommer från spillådan!


Födelsedagströjor till bästa T & G

Min älskade lillprins modellar



Egolinne



Ren och skär egosömnad. Fortfarande inte helt nöjd med mönstret. Det är i grunden från Sömnadsmagasin, men jag har försökt att anpassa det till en mer YFO-modell för att passa mig. Bakstycket är helt omritat, det var brottarrygg i original. Gekkotyg från JNY!


Det har sytts massa mer, men det här får räcka för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar