Till Salu

onsdag 9 januari 2013

Höstmössor vid årets start..

..det betyder att jag borde blogga lite oftare kanske?! ;-)




















Överst till vänster är det två söta mössor i det fina tyget "i ett hus i skogen slut". De bor nu hos söta T & G tillsamman med vantarna på samma bild. Den röda mössan är lillebrors. Jag var ju även jag tvungen att haka på trenden med olika tyg i fram och bak. Det är lite lustigt, för första gången jag såg det tyckte jag att det var fult rent ut sagt. Men efter att ha sett ett antal mössor.. Ja, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig ;-)
Först ur av dessa fram-bak-mössor var nog egentligen den i turkost på bilden längst ner till höger. Det tyget var hala med racerbilar och halva med rutor, som gjort för olika fram och baksida på en mössa. Storebror som har den gröna mössan på samma bild har själv valt tygkombon.

De båda mössorna längst ner till vänster är också de mina prinsars. De är fodrade med lite tunnare fleeze och blev till när hösten gick över i lite kallare dagar.


Mönster: Alla är sydda efter mitt eget mössmönster som jag kallar Beata. Alla mössorna högst upp är i storlek 50-52 (ca 1,5-4år). Mössan som är randigt i blått, turkos och orange är även den i st 50-52 och de övriga tre på raden längst ner i storlek 52-54 (ca 3år - vuxen XS)

Material: I ett hus i skogens slut samt racerbilarna och möjligen det röda med stjärnor kommer från Liandlo. Turkost med verktyg, blått med fordon, sicksackrandigt och randigt turkos, blå orange från JNY. Grön med robotar från Mjuka tyger. Svart/vitrandigt från Ohlssons och Jeanstyg till vantar från Stoff och Stil. Vantarna är fodrade med fleeze, men vet inte vilket. Mössorna är fodrade av fleeze från en IKEA-filt.

2 kommentarer:

  1. Hej jag mejlade sdig angående att köpa /beställa mössor. Undra om tyg pris och hur man gör. Mvh Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin!
      Vad roligt att du är intresserad av mina mössor. Dessvärre hittar jag inte något mejl från dig :(
      Snälla skicka ett igen på vonna@yfo.nu

      mvh/Yvonne

      Radera