Till Salu

tisdag 8 januari 2013

Tofflor!!

Jag har sytt tofflor. Innan jul förståss, men iaf.
De översta var först ut. Prototypen som jag tofflar runt i här hemma. Jag gillar dom. Lite annorlunda. Inspirationen till dem fick jag från en så otroligt söt stickad socka. Jag skulle gärna kunna sticka, särskilt de där sockorna.. men sy är nog mer min grej. Så då blev YFO-tofflorna till.


Efter det har jag bara hunnit med att sy ett endaste par till. Jag gjorde några små justeringar till dem och de blev finare i formen. Lite större också. De fick följa med mig till marknaden på Berget i Degerfors i början av december, och tänka sig, de hittade ett nytt hem. Tjejen som köpte dom tvekade länge, för de var trots allt i största laget. Men tillslut tror jag hon bestämde sig för att man måste ju kunna ha sockar under. Tjejen och hennes kompis gillade dom verkligen och tyckte verkligen att jag skulle sy fler och ta fram dem i fler storlekar. Sånt kryddar lusten att sy enormt. Tack tjejer! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar