Till Salu

måndag 23 maj 2011

En body, två bodys?

Ja vad heter det egentligen, när det är fler än en body?

Lite torka i bloggen. Inte lika mycket torka vid maskinerna, men fort går det ju inte.. Kanske råkade jag nämna en eller ganska många gånger tidigare.. Jag har så lite sytid! Frustrerande! Men det sys mer än det bloggas, för sy är ju det roligaste =)



Dessa två små bodys har legat klara i en vecka nu utan att komma hit. Börjar bli lite mer vän med min nya fina maskin, men vi har lite att jobba med ;) Den gröna bodyn är en pressent. Den är också försök nr två. Första bodyn ligge fortfarande halvfärdig och halvmisslyckad. Blev inte alls nöjd, och sådant vill inte jag ge bort. Den andra bodyn, med röda kanter, syddes därför parallellt med den gröna nr2 , som testbody. Förhoppningen var att jag skulle göra misstagen på den för att sedan kunna göra rätt med den gröna. Det gick ganska bra faktiskt. Så här på bild, utan detaljbilder, ser båda bodyna riktigt fina ut. Den röda klarar dock inte luppen, utan får bli ett andrasorteringsobjekt. Vet ärligt inte vad jag ska göra med den, så den får väl ligga och vila lite. Min modell klär ju riktigt bra i den, så den kanske får stanna där =)

Material: tygerna kommer från JNY-design. Mudd till kanterna kommer från två lokala tygaffärer.

Mönster: Eget mönster modell "Erina". Den gröna i st 62, den med röda kanter i st 56/62

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar