Till Salu

lördag 7 maj 2011

Ur tygskatten kom en Singoalla för en liten

Men kanske inte för en så här liten


Kläder för småttingar ser ofta så tokigt breda ut när man lägger ut dem helt platt. Det gör plagget ingen rättvisa. Den här singoallan är i storlek 2 år. Min fina modell är ca en storlek 56. Ja, det gör sig väl inte värstans bra det heller, men det ger en lite bättre uppfattning av hur den ser ut på än när den ligger platt på bordet. Fick min 3-åring att prova singoallan. Han tyckte "jo, den passar nog". Jag tyckte den var lite tajt. Men den är ju kortärmad. Det gillar min prins, liten eller ej  =)

För ett tag sedan fick jag en hel pappkasse fylld med fina tyger av en mycket snäll moster Å. En tygskatt! =) Jag såg så många fina klänningar och tunikor i den där påsen att jag för ett ögonblick hängde lite läpp för att småprinsar inte passar nått vidare i just klänningar och tunikor. Det gick över fort. Jag har två prinsar, men världen är full av andras små söta töser! =)

Denna hade legat utklippt och bara väntat på att få bli ihopsydd ganska länge innan det blev av. Var är min sytid?! Jag har så mycket ideér. Så mycket jag vill testa. Så mycket jag vill sy. Men, så lite tid.
Nu är den i vilket fall klar. Flickan som ska få den är bara 1,5 år, så vi får väl se om den passar. Storleken är som nämnt 2 år, vilket var den minsta storleken i mönstret. Den är sydd lite på prov och jag hoppas att hon vill prova den.

Material: Tyget kommer från moster Å.

Mönster: Sömnadsmagasin nr 03/2011, storlek 2 år (samma mönster som till som denna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar