Till Salu

måndag 23 maj 2011

Keps i regnbågens alla färger

Så gott som alla färger i vilket fall. Den lyser och gör mig glad. Sen kanske den inte är så snygg, men det var en annan femma =) Testade i vad tyg jag hade. Nu kan jag sy fler, i snyggare tyger.

Jag har föresten haft lite problem i bloggen, vilket gjort att inläggen hamnat lite i oordning.. Tokigt!


Det här är keps nummer två jag syr. Den här gången blev skärmen mycket, mycket bättre. Precis lagom tror jag till och med. Kepsen har varit färdig ett bra tag och redan använts flitigt, den har bara inte hamnat här.
Jag har även försökt mig på att sy kepsen i flera storlekar. Det gick inte så bra. Måste ha varit allmänt supertrött när jag gjorde om mönstret. Inget blev rätt. Inte förstod jag det heller förrens jag klippt tyget och allt. Så nu har jag ett par kepsar som inte passar någon eller något =) Så kan det gå när inte hjärnan är på =) Tillbaks till ritbordet!

Material: Det färgglada tyget kommer från IKEA. Det syns inte på bilderna, men skärmen och kantfodret är vitt. Lakansväv från den lokala tygaffären.

Mönster: Eget med hjälp av en köpekeps. Kallar den för "Edwin"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar