Till Salu

lördag 30 april 2011

På syfronten intet nytt..

..eller?
Nja, det har inte hänt så värstans mycket vid maskinerna sista veckan. Mycket nu. För att inte tala om att det är mycket med en ny, häftig maskin som jag inte kan med ;)
Men lite har jag sytt. Med min nya maskin =) Spana in!


Mössan blev riktigt bra. Det var o andra sidan inte särskilt avancerat, och kasnke lite lagom att börja med, med en ny maskin. Fast jag började inte med mössan. Jag började med bodyn. Den råkade flyga genom vardagsrummet ett par gånger innan den blev klar. Därav föregående inlägg... Slutligen, efter lite flit med sprättkninven och lite hjälp av hederliga gamla (fast rätt nya) maskinen, blev den ok. Den duger till lillebror. Fast jag skulle aldrig ge bort eller sälja något som den. Se här:


Längst upp till höger syns knäppningen vid axeln. Se hur den undre sömmen syns, den som ska vara dold. Jo just det. Tyget drog sig vid sömnaden, flyttade på sig, för jag kan inte nåla.. Störande. Syns inte så värst, men FEL är det. Längst ner till vänster syns yttersömmen vid benet. Tycker du den ser sned och skev ut?! Ha! Den där var ju knappt sned och inte värd att sprätta och göra om, som jag gorde med ett par andra sömmar... Jag får inte maskinen att sy utan att flytta runt på tygerna så fort det blir minsta lilla lite tjockt. En sån petpelle han är den där maskinen! Längst ner till höger så syns "korset" i ena armhålan. Ja, det borde ju ha varit ett fint kors där, men så blev det inte. Så kan det gå, när man ger sig på saker man inte kan.
De här båda var klar redan förra veckan, men jag har inte riktigt kommit till att blogga om dem. Inte bloggat alls faktiskt.
Bodyn har varit på vid ett par tillfällen redan. Stunderna vara ju inte så länge då lillebror har en tendens att kasta upp i tid och otid. Han är i alla fall duktig och torkar upp efter sig (läs: ålar över kräkan). Mössan används flitigt. Lillebror är så fin i den =)


Så här ser den ut på. Förövrigt en ny modell med lite bagystuk. Jag är nöjd med den. Dessutom är ju tyget så härligt. Ja jag har snöat in lite på de där fordonen, men de är ju så fina. Har man dessutom en tre-åring som älskar fordon, som jag har, kanske man älskar det här tyget lite till =)

Material: Fordonstyget kommer såklart från JNY-design. Marinblå muddväv till kanterna på bodyn kommer från den lokala tygaffären.

Mönster: Body, eget i st 80,  "Erina".
Mössa i st 74/80. Ett nytt mösnter. Eller ja, jo. Jag har utgåt från mitt "My-Vera" och gjort om det till en bagymodell (förlängt totalt 6cm, 3+3). Kan väl kalla det för "My-Beata" kanske, bara för att hålla isär dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar