Till Salu

tisdag 27 mars 2012

YFO kan ju inte vara sämre

Så YFO hakar också på kepsmössetrenden!












Dessa mössor med skärm har verkligen blivit populära i sybloggarna. Den fösta såg jag för ungefär ett år sedan. Jag var sugen redan då att sy en, men som så myckst annat så blev det aldrig av. Men nu, ja nu var jag ju bara tvungen, inspirationen har ju fullkomligt haglat över mig =)
Så fick det bli. Först ut var den röda som lillebror har fått. Den var egentligen tänkt till storebror så den är lite stor. Storebror vägrade att över huvud taget prova den röda, den föll honom inte alls i smaken.. Då fick jag dra fram ett ESS ur rockärmen, för en keppsmössa måste han ju ha ;) och ut kom ett påstrykbart märke med spider-man motiv. Nu ville storebror också ha en kepsmössa. Han fick välja bland några enförgade tyger och valet föll såklart på blått, för storebror äääälskar blått =) Han såg rätt nöjd ut i morse när den skulle provas. Är storebror nöjd är jag det med. Men rent symässigt så blev den röda bättre, det flöt inte lika bra med den blå.

Material: Rött tyg med robotar från mjuka tyger (tror jag), blå enfärgad jersy från JNY. Spider-man-märke fråb H&M.

Mönster: Eget. Mössa Beata med skärm, ca st 3år-vuxen XS (tydligen funkar det redan från 1,5år, fast lite stor är den) Skärmen är samma som till mitt keppsmönster, Edwin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar