Till Salu

tisdag 19 mars 2013

Prinsarnas nya kepsmössor!

Måste ju visa prinsarnas senaste mössor - med en liten skärm för att skydda ögonen något från den starka vårsolen. Har nyligen fått hem det underbara tyget i två färgställningar. Perfekt för syskonmatchnig. Det gillar jag! Så det var ett självklart val, för en gångs skull. Ibland är det så galet svårt att välja tyg att det inte blir något alls ;-) Jag fodrade dem med fleece, och det var tydligen ett bra val, då vintern på något vis vägrar att ge sig. Jag tycker egentligen om vinter och snö, men när ljuset äntligen återvänder och solen värmer på igen, då kan jag inte låta bli att längta till våren. I väntan är mina killar snygga i sina varma keppsmössor!

Storebrorfick välja färg till sig, det blev den med röda stjärnor. Sen sydde jag lillebrors först med hopp om att han skulle bli nöjd med färgen som blev över till honom. Det blev han. Ja, båda två och alla tre. Jag, storebror och lillebror. Lillebror har hemsydd tröja på sig.




Material: Stjärnor och lejon i två färgställningar från Strömming. Fodrade med vit fleece från... IKEA kanske? Skärmarna är förstärkta med påstrykbart mellanlägg av en lite tunnare variant.

Mönster: Eget mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar