Till Salu

tisdag 19 mars 2013

Två väskor har nu sett dagen ljus!

Väskplanerna är i hamn, eller vad man ska säga. Här är hur som två nysydda "matlådeväskor". Hoppas beställaren blir nöjd. Själv tycker jag de blev riktigt fina.

Det är kanske inte det mest praktiska med vita kantband på handtagen, men det var ingen annan färg som blev snygg till. Lila hade kunnat fungera, om jag haft någon i rätt nyans. Fräscht blev det iaf.








Stjärnor kan vara upp och ner. Det har jag aldrig tänkt på förrens ganska nyligen när en annan sytok tog upp det. Nu kan jag inte se dem på annat sätt. En udd upp och två ner. Så ska det vara. När jag tittar tillbaks på tidigare alster får jag svart på vitt (eller snarare vitt på rosa..) att jag inte tänkt så tidigare.. Hur som är upp och nerandet anledningen till att den svarta väskan har fått en söm mitt i på insidan, annars hade stjärnorna kommit upp och ner på ena långsidan! Tokigt nog hade jag inte en tanke på mönsterpassningen, så sömmen blev aningens övertydlig. Men förhoppningsvis ska det väl bäras runt på lite saker i väskan, och då kanske det inte syns så mycket. Vitt och svart är alltid fint ihop, har god lust att behålla den ;-)






















Såhär ser den lila ut på insidan. Jag är lite svag för lila, så den här kombon gillar jag. Bra val!

De är lite pilliga att sy de här "matlådeväskorna", trots sin enkelhet. Men i slutändan blir det en väska med bra form och storlek och namnet till trots med många användningsområden. Vad sägs om att använda den som just matlådeväska, handväska, förvaring för handarbete, liten fika"korg", strandväska - lagom för en handduk och baddräkt, eller varför inte som svamp"korg"?


Material: Lila tyg med vita äpplen och svart tyg med vita prickar, bommulstyg från Stoff & Stil. Svart tyg med vita stjärnor, textilvaxduk i härligt "format", inhandlad på en maknad. Lila vaxduk med vita prickar, också från Stoff & Stil, om jag inte minns fel.

Mönster: Eget mönster kallat "matlådeväska"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar