Till Salu

måndag 11 mars 2013

Ulla, vi har väskplaner

Så här är det, för den som inte vet. Det ska bli väskor :-) "Matlådeväskor" som jag kallar dem. Det var så planen var, när jag sydde den allra första (jag blev så trött på den där plastkassen jag bar matlådan i). Men de går ju att använda till så mycket mer, faktiskt. Jag brukar sy dem med någon form av vaxduk inuti, då är de lätta att torka ur om matlådan skulle läcka.

Här kommer ett virrvarr av tygfunderingar. Kan det vara något? ;)

Översta raden fr vä: Mörkt jeanstyg, svart babymatchester (finspårig), svart bomullstyg med vita prickar.
"Mittenraden": Lila bomullstyg med vita äpplen.
Nedre raden fr vä: Svart bomullstyg, lila tyg i någon form av "halvpanama", svart-vit mönstrat bomullstyg.

Textilvaxduk i en mörkt grå nyans (svårfotad)

Textilvaxduk med lila botten och färgglatt mönster

Textilvaxduk, mönstrad på grå botten (under den skymtar den mörkt grå textilvaxduken från en tidigare bild, lite rättvisare färg här tror jag)

"Avtorkbart tyg" (enklare form av textilvaxduk, skulle jag tro), röd med vita prickar, tillsammans med mörkt jeanstyg. 

"Virrvarr" Alla har varit med på tidigare bilder utan det lila med vita prickar, vaxduk.

Rött med vita prickar, jeanstyget, svart babymatchester och ev vaxduk med smarriga bakelser på.

Vaxduk

Textilvaxduk, svart med vita stjärnor.

Inte jättemycket svart, tyvärr... Jag måste nog ha svart i åtanke nästa gång jag besöker en tygshop.


Här kommer tre bomullstyger till. Det ena är faktiskt lite svart.








1 kommentar: