Till Salu

söndag 25 september 2011

Brödkorgar i massor!

Jag fick en beställning på två brödkorgar. Kul! Jag frågade om färger och önskemål och fick svaret att jag fick välja. Kul och jobbigt på samma gång! Nu fick jag iaf chansen att göra färdigt det där gänget med näääästan helt klara korgar (jo, nog har jag kunna gjort det tidigare också, men andra projekt har ju varit mer lockande, inte blev jag av med alla heller), bland annat de de där när vändningshålet ska sys igen, för hand. Tråkigt! Det blev ett gäng nya också. Ska man ändå sy två kan man ju lika gärna sy på sig ett litet lager =) Eftersom jag inte fick några som helst önskemål ville jag det skulle finnas några att välja på också. Här är resultatet! Fem helt nya, varav två blev av en som inte var ihopsydd för att jag inte gillade kombon i slutändan, så nu fick den bli två korgar istället (Vilka? Den gröna utsidan och den beiga insidan på den i mitten i bak. Tråkig kombo). Den med gula blommor och de båda mönsterlösa till vänster har ni sett förut. Den blommiga har legat färdig ett tag, de båda andra hade vändningshålen och namnlapp kvar att sy.



















 
Den här i grönt med gröna löv inuti är en av mina favoriter. 

De två som fick nytt hem blev de båda som går i rosa. De övriga är fortfarande hemlösa.

Material: Ojoj.. De enfärgade tygerna i rosa (cerise), grönt, turkos och beigt kommer från den lokala tygaffären. "Marimekko", rosamönstrat (längst till vänster) och det blåmönstrade kommer från en butik på Gotland. Det gulblommiga och det med gröna blad kommer från farmor. Sist men inte minst, det mönstrade i mitten bak, från moster Å.

Mönster: Eget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar