Till Salu

fredag 9 september 2011

Vantarna blev ett YFO-UFO

Vårens sista och höstens första vantar, allt i ett.





















I våras fick jag en idé om att prova sy handflatssidan av vanten i vaxat tyg, för att de ska stå emot fukt bättre. Det blir ju inte helt tätt i och med sömmarna, men kanske inte riktigt lika blött.. Jag har ingen aning om hurvida det vaxade tyget håller i en vantes rörelser, men jag vill prova. När första vanten var sydd kom dock värmen, och med den försvann lusten att sy vante nr 2. Så under sommaren har vantparet legat till sig och blivi ett UFO (unfinished object). Med kallare och blötare tider i antågande har nu vante nr 2 blivit sydd. Nu återstår att se hur de håller. Namnlappar har de visst inte fått några, vi får väl se om det behövs.

Material: Jag tror bestämt att rubbet kommer från den lokala tygaffären

Mönster: Min variant av sykurser.se Storlek ca 1,5 - 3 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar