Till Salu

söndag 25 september 2011

Värmande om huvudet

Mössor! Många mössor. Tycker om att sy mössor.




Det här är ett gäng mössor i damstorlek. De tre översta i baggymodell. De undre till vänster är en i modellen lite mitt i mellan vanlig, som den undre till höger, och en baggy. Jag kommer inte sy fler av den modellen. Inte för at jag inte gillar den, för det gör jag. Men det blir ju så rörigt att ha så många modeller som är så pass lika varandra. Det får bli vanlig modell "My-Vera" och baggy "Bella". "My-Beata", hej då! (jag kommer förståss att sy av den om någon absolut önskar en sådan, men jag kommer inte sy upp några fler "i lager")

Vad kan jag säga. Alla är i dubbel trikå. Perfekt på hösten/våren. Jag är speciellt förtjust i den röda med prickar (den är redan bloggad, jag vet ;)  Tror jag måste ha en sådan själv =) Förhoppninsvis kommer en eller ett par av dessa snart få en ägare, om inte söker de alla nya hem. Jag har mer av alla tygerna och kan (och ska) sy upp fler av alla. Ja inte den randiga modellen, men tyget iaf..





Här är ett gäng till. Dessa i barnstorlekar. Den med de söta djuren är redan bloggad, men slank med på ett hörn ändå. Överst har vi triss i rosa med fordon, alla fodrade med vit fleeze. Två av dem är en beställning till tremänningarna C och R. En i st 3år+ och en i st 86/92. Jag hoppas de ska passa. Att det blev tre sånna mössor var en liten miss. Sömmen i korset mellan fleeze och trikå blev åt skogen sned på den lilla mössan (grrrr!!! Där är jag och den snygga maskinen fortfarande INTE vänner på långa vägar. Det tycks vara stört omöjligt att få tygerna att ligga still där. Jag blir GALEN!) Jag fick sprätta upp sömmen och vipps så blev det ett litet hål i trikån. Jag fick sy om den till en lite mindre storlek, gissar på 86. Sömmen i korset blev såklart inte helt perfekt, men det verkar som sagt vara en omöjlighet. Alla tips mottages tacksamt (snälla, någon?). Fordonsmössorna är som sagt fodrade med fleeze, likaså den vita och den i jeanstrikå. Övriga är i dubbel trikå.

Material övre bilden: Molntyget, JNYdesign. Övriga tyger från den lokala tygaffären.
Material undre bilden: Fordon, det röda med apor och lejon och det vita med djur kommer från JNYdesign. Turkost med apor från Ohlssons, jeanstrikå och vit fleeze från den lokala tygaffären. Den turkosa har brun insida, trikå från Stoff & Stil. Blå fleezefoder i den vita kommer från en IKEA-filt. Foder till jeansmössan är blå fleeze med vita prickar från den lokala affären.

Mönster: Egna mönster till alla mössor. Övre bilden, övre raden, tre st "Bella" (baggy) i damstorlek. Undre raden tv, "My-Beata" i damstorlek och th "My-Vera", även den i damstorlek.
Undre bilden, överts tre st fleezefodrade "My-Vera", st 3år+, 86/92 och ca 86. Röd "My-Beata" st86/92, turkos "My-Vera" st, 86/92, Jeans "My-Beata" med fleeze i st 86/92 och vit "My-Vera" med ljusblått fleezfoder i st 3år+.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar