Till Salu

onsdag 16 februari 2011

Elefanter!

Jag behöver inhandla mer tyg, jag vet.  Börjar själv bli lite trött på de få jag har. Fast inte just de här elefanterna, de är snygga =)

De senaste dagarna har det blivit ett par vantar till. Småvantar i ca storlek 1-2 år. Har inte riktigt fått till snitsen helt, blir inte 100 bra vid tummarna. Tur att det är kul att sy vantar så jag inte ger mig ;)




Har även knåpat ihop en body. Nytt mönster, igen. Den här gången ett eget. Som vanligt sover min modell när jag har tid att sy (annars skulle jag ju inte ha tid) så den är oprovad. Oprovd ser den ok ut och jag hoppas den ska vara det på med. Den är (ska vara) i storlek 80, så den kommer nog vara aningen, lite stor. Blev lite inspirerad av en köpebody som en liten nyårsprins nyligen fick, där  framstycket var rakt i nerkant medans bakstycket har en lång "snibb". Ska bli spännande och se vad det blev när den kommer på, imorgon.


Matrial: Snygga elefanter från stoff & stil. Svart mudd, både till vantar och body, från den lokala tygaffären. Vantarna är fodrade med det fina blå flezetyget med vita prickar, som jag även använt till tidigare vantar, även det från den lokala tygaffären.

Mönster: Vantmönstret är från sykurser.se, fast jag har förminskat det.
Bodymönstret är ett eget mönster (som jag bestämt att kalla "Franklin")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar