Till Salu

måndag 28 februari 2011

Har hon blivit alldeles glömsk..

.. och glömt att hon redan bloggat om den där bodyn!?
Njaej, nej. Det är bara en lika dan. Klippte ut två när jag ändå höll på. Det där med att klippa är ju den tråkigare biten.. Samma modell, rakt över, och samma storlek (det är nog första gången, eller iaf en av de första gångerna, som jag syr något helt lika, rakt av..). Kunde ju ha gjort den andra i en annan storlek, om jag haft mönster till det. Måste fixa det, kan ju inte bara sy i storlek 80. Den här nr två blev i vilket fall bättre än nr ett. Hittade till min glädje en sista namnlapp. Tycker bäst om att sy in den i sidosömmen, blir snyggast så tycker jag. Hoppas de nya namnlapparna kommer snart, så body nr ett kan få en (vart jag nu ska sy dit den..) Så har jag ett helt gäng med dregglisar som också de saknar namnlapp.
 Tyckte att den första bodyn av den här modellen jag sydde blev lite stor kring benen. Har inte gjort något åt det, förutom att jag försökt att sträcka lite på mudden när jag sytt kantbanden. Såhär syns det ingen direkt skillnad, så jag får nog ta i lite mer nästa gång.


Matrial och mönster som föregående body.

2 kommentarer:

  1. Försöker ännu en gång =)
    Vad du är duktig vännen o vilken fin sida du gjort. Blir inspirerad här =)
    kram Hanna

    SvaraRadera