Till Salu

onsdag 9 februari 2011

Fler mössor =)

Nu har jag sytt två mössor till. Den ena i storlek 80 och den andra i ca st 56. Jag hoppas det blev st 56. Den ser dock mycket stor ut, så jag är rädd att det snarare blev st 62. Det där med storlekar är verkligen jättesvårt. Den här mössan, som jag trodde jag sydde i st 74/80, är nog snarare st 68/74. Min miniprins har ju storlek 74/80 och mössan är på gränsen till liten. Dessutom är hans huvud litet (enl BVCs kurvor).

Mössan i storlek 80 blev såklart lite stor, men då tror jag iaf att jag ligger rätt i storlek. Den blev lite, lite för lång. Sitter utmärkt på prinsen när han inte ligger ner men när han ligger o snurrar på huvudet så åker den ner lite. Så till nästa ska den bli aningen kortare. Den mössan som jag tror jag sytt i st 56, ja den blev nog lite lång den också, det ser så ut. Får se hur den passar när den blivit provad, förhoppningsvis redan imorgon.






Martial: Elefanttyget kommer från stoff & stil. De båda flezetygerna från den lokala tygaffären. Vitt bommulsband som knytsnören på den stora mössan, förmodligen inhandlat på ICA. Som knytband på den lilla  mössan har jag använt skosnören, även de från ICA.

Mönster: Eget mönster i storlek 80 och (förhoppningsvis) st 56.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar