Till Salu

söndag 10 april 2011

Har ni sett de här förr..

Ja. Eller nej, inte just exakt de här. Men flera lika dana. Tyckte de första jag sydde blev lite tråkiga, men nu tror jag att jag hade fel. Det är ju bra att de är "tråkiga" för då passar de ju till så mycket mer. Ja till det mesta faktiskt. Det här är i vilket fall par nr 6 som jag sytt i just det här tyget. Förmodligen det sista paret också. Dels för att säsongen för vantar lider mot sitt slut, tack och lov, men också för att tyget är så gott som slut. Önskar jag hade köpt mer..


Matrial: Jeanstyg och svart mudd från den lokala tygaffären. Lika så det härliga fleezefodret i blått med vita prickar.

Mönster: En liten variant av sykurser.se. Storlek ca 1,5-3år.



Vuxenmössa
Nu när jag äntligen fått ändan ur vagnen och sytt en mössa till mig själv, ja då kommer våren, på allvar. Igår och idag har varit två helt underbara dagar. Varför sydde jag den inte tidigare?!

Här om nyss var jag förbi den lokala tygaffären (jag råkar visst hamna där med jämna mellanrum) och sprang på ett stycke tyg som verkligen ville följa med mig hem. Just då visste jag inte vad det skulle bli, men ganska snart så talade en liten bit av det om att det ville bli en mössa. Till mig.


Mössan sitter bra, är skön och vårigt tunn. Tyvärr passar jag inte lika bra i mössa som mina små prinsar, så idag får ni hålla till godo med en livebild av det mindre sköna slaget.

Matrial: Tunnt och stretchigt tyg från den lokala tygaffären. Som vanligt la jag inte på minnet exakt vad det är för tyg. Mindre bommul, mera glans.. något sådant. Tror bestämt jag ska börja be om små lappar.

Mönster: Mitt My-Vera mönster som jag förtorat upp till att passa vuxen. Tog den största storleken jag har och la till 1 cm runt om. Det var en chansning, men oj vad bra det gick =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar