Till Salu

söndag 10 april 2011

Kortärmat till storebror

Jag vet inte varför, med sorebror ber om att få kortärmat på sig, varje dag. Nu när vädret blivit mer och mer vårigt så tycker jag att han kan få det, för det mesta. Efter en rensning i byrålådan inser jag dock att det är ganska ont om den varan. Så då var det väl dags att sy en kortärmad till storebror. Insåg genast att jag inte hade något bra mönster på kortämd tröja. Så jag fick lov att ta ett mösnter på en tröja med lång ärm och sedan korta den. Hittade ett mönster i Ottobre (6/2010?). Jag har inte sytt efter något av Ottobres mönster förut, men eftersom jag läst på så många ställen att deras mönster allt som oftast är gasnka stora i storleken valde jag att klippa till utan sömnsmån. Nu när den är klar tycker jag att den ser lite bred ut. Imorron ska den få provas, så tills dess är det väl inte mycket mer att säga..


Matrial: Fordonstyg i rött från JNY-design. Vit mudd till halsringningen från den lokala tygaffären.

Mönster: Från ett av de senare nummren av Ottobre. Tror det kan ha varit nr 6/2010. Fick korta ärmarna då det egentligen var en långärmad tröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar