Till Salu

tisdag 19 april 2011

Var försiktig med vad du önskar dig..

..det kan slå in!
Jag borde ha lärt mig det. Jag borde verkligen ha lärt mig det. Jag hade en ganska jobbig graviditet med lillebror (också) och just den dagen var en av de värre. Jag grät och verkligen önskade att han skulle komma ut, nu. Jag menade det förståss inte, inte på riktigt.. Ett dygn senare hade jag en liten prematur kille, född sju veckor före beräknat datum..

I det här inlägget önskade jag mig en overlock-maskin. I lördags var det min födelsedag, gissa vad jag fick?! =)
Jag hade väl aldrig i min vildaste fantasi trott att någon verkligen skulle vilja ge mig en overlock i födelsedagspressent. Eller jo.. Jag är så lyckligt lottad att jag faktiskt kan tänka mig väldigt många fina personer som faktiskt skulle vilja ge mig en. Men jag trodde väl aldrig att någon verkligen skulle göra det.
I ett stort, fint, och tungt paket låg en sprillans ny och skitsnygg Husqvarna viking huskylock s21!! =) =) Wow! Till mig! Bara till mig! Tack alla snälla, goa, underbara, älskade, tokiga!! =)

Jag har en overlockmaskin! Vi är inte vänner. Inte alls faktiskt. Inte än! Den där superfina, tokbra och urhäfftiga maskinen gör inte alls som jag vill. Det blir inte snyggt, nästan inte någon stans. Jag kan inte nåla, tyget flyttar på sig och pressarfoten är apstor och ivägen och det går inte o styra. Hur kunde jag önska mig nått dyligt!
Jo men det råkar ju vara så att jag aldrig någonsin stött till något liknande i hela mitt numera 32 år långa liv. Jag har lite att bita i, en hel del att lära och förmodligen en hel del svordomar kvar på lut. Men hundan va bra det ska bli, när jag och min superfina maskin blivit vänner! Och ja, jag är superglad och toknöjd med min otroligt fina och dyrbara present. Tack! =)

2 kommentarer:

  1. Hej! Trillade in här när jag googlade på Huskylock s21, eftersom jag precis ska köpa en själv. Blev himla nyfiken på hur det gick, tog det lång tid innan ni blev kompisar du och s21:an?

    SvaraRadera
  2. Susanna! Ja, det tog ett litet tag, och än är vi nog inte vänner hele vägen ut. Mycket av det beror förmodligen på att jag aldrig förr ens sett en overlockmaskin innan denna kom i min ägo. Okunskap helt enkelt. Men ju längre tiden går, desto fler knep lär jag mig ;) Jag vet inte hur andra maskiner är, emn den här är iaf hemskt pillibesvärlig att byta söm på. Den ska träs om, nålar ska flyttas små knappar ska flyttas osv. Det och att det helt enkelt inte har gått något bra när jag tidigare har försökt, har gjort att jag faktiskt inte ens har orkat ta tag i det där med att bli vän med alla de där andra fina sömmarna som inte är fyrtrådig overlocksöm. Men jag gillar fortfarande min maskin, helt klart. Hoppas du får tag i en maskin som du ska trivas och bli vän med!

    YFO
    Vonna

    SvaraRadera