Till Salu

fredag 15 april 2011

Molnigt och solgult

Har sytt killarna varsin kortärmad tröja. Ja lilleman fick ju förståss en body. Storebror är mycket nöjd med att det är kortärmat.. =)



Jag tycker att färgkombinationen gult-brunt är så härlig. Mina fina, fina killar. Det är lite kul att klä dem lite lika iaf. Det är så kul att sy så det blir ju nästan jobbigt. Det finns ju så många andra saker som skulle behöva göras.. Har så mycket ideer som jag vill prova, men det hinns inte. Mera kortärmade tröjor till mina killar ska det få bli i vilket fall. Det är båda i behov av inför sommaren.
Storebrors t-shirt är samma som den här, Ottobre 6/2010 (fast med kort ärm). Den här gången gjorde jag tröjan 2 cm längre. Det blev bra. Jag gjorde dessutom en muddkant i halsringningen för att få den lite, lite mindre. Jag tror det skulle gå att minska ringningen lite till. Kan bli snäft att dra på, men snyggare när den väl är på. Jag valde också att kanta ärmarna för att få det bruna från halsmudden att gå igen. Tror dessutom jag tycker att det blir mycket snyggare med kantade ärmar.
Lillebrors body är mitt eget mönster, "Erina". Jag gjorde en lite, för mig, ny knäppning på axeln. Som den falska kuvertringningen, men bara på ena sidan. Blev bra, och lite snyggt att det bara är brunt på den ena axeln.

Material: Gult, härligt molntyg från Ohlsson tyger. Brun mudd från stoff&still.

Mönster: T-shirt, Ottobre 6/2010. St 98, utan sömnsmån och förlängd 2cm. Kort ärm istället för lång.
Body, eget mönster, "Erina", st 80.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar