Till Salu

tisdag 19 april 2011

Kalaströja

I Lördags var vi på kalas. 4-års-kalas. Vi hade såklart paket med oss och ett av dem innehöll denna kortärmade tröja.




Killen som fick tröjan är lång  och smal. Mamman sa att han har storlek 110/116, beroende på plagg. Jaha tänkte jag. Då gör vi en 110-tröja i 116-längd. Jag har inte hört hurvida den passar, men vi får hoppas på det. 

Jag använde mig av samma mönster som till den här och den här, som jag nyligen sytt till storebror. Klippte till utan sömnsmån och förlängde den 2 cm, för att få den lite smalare och längre. Jag gillar tyget, så jag tycker den blev riktigt bra. Är riktigt sugen på att sy en kortärmad body i det här tyget till lillebror. 

Material: Turkost tyg med apor från Ohlssons, brun mudd från stofff och stil.

Mönster: Ottobre 6/2010. Omgjord till kortärmad. Tillklippt utan sömnsmån och förlängd 2 cm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar