Till Salu

söndag 26 juni 2011

Ännu en brödkorg, och två till.

Den här är egentligen sydd som min andra, men inte riktigt kommit hit förrens nu. Jag var bara TVUNGEN att sy den. När det turkosa tyget råkade hamna brevid det blommiga.. Ja jag kunde inte motstå den kombinationen =)


Den här är lite mindre än de andra jag gjort. Jag klippte till utan sömnsmån, så det skiljer inte jättemycket, men ändå så att den känns lite liten..


Följande två blev inte så fina när de blev sydda som de var i mitt huvud. Mycket beror nog på att jag inte fick fatt i rätt nyans på det beiga tyget som jag tänkt, men jag sydde ändå. Ibland händer det ju att det blir snyggare än man trott, när det väl är färdigt. Det hände inte den här gången. Jag har såklart en i grönt också, men den är inte helt ihopsydd än. Ingen av de tre har fått namnlapp ännu.


Material: Turkost, rosa och beigt tyg från den lokala tygaffären. Det blommiga kommer från min farmor (tror jag missat nämna det, men jag fick en hel säck!!! fylld med massa tyger från farmor. Ännu en tygskatt =) =)  Det här är nog det första jag syr i, mer ska komma..) och har nog varit en gardin i ett tidigare liv =) Fodrad med fleeze från gömmorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar