Till Salu

torsdag 9 juni 2011

Det har blivit en del kepsar på sista tiden..



Dessa tre är alla i st 44/46. Lillebrors storlek. Men inte ska väl han ha alla dessa..?! Nej, det ska han inte, de här "ligger på lager". 


Denna är i st 50/52 (ca 2-3 år) och faktiskt den första utöver de i st 44/46 som verkar ha blivit bra. Oj oj oj vad jag har mekat med "receptet" på de här kepsarna. Jag hittar inte logiken i hur storlekarna ökar. Jag har provat den här kepsen på storebror som nyligen passerat 3-års strecket. Det är precis att den går på och är väl egentligen för liten, men den såg bra ut på =) Kanske att jag har fått till det nu då..?!



Här är mina allra senaste skapelser. Två styckna "Edwin"-kepsar till två snygga killar. Storlek 44/46. Här snackar vi återvinning, för dessa är gjorda av jeans efter de snygga killarnas snygga mamma.


Material: Blått tyg (översta bilden) och  lilarutigt tyg (mellanbilden) är från moster Å:s tygskatt.  Det rosa/brunrandiga tyget (övre bilden) kommer från den lokala affären. Jeanstyget (nedre bilden) kommer från ett par jeans.

Mönster: Mitt egna, kallar kepsen för "Edwin"


Det blev några misslyckade försök på vägen.. ;) De här är aningen galna alla på sina vis. Syns inte så bra på bild, men skratta åt eländet det kan man allt. Den randiga passar storebror, men den är ju inte snygg någon stans. Skärmarna vill bli så slokiga. Den svarta var tänkt till mig och förutom att den blev för stor så slokar, som sagt, skärmen fult mycket. Den lilarutiga har jag inte ens gjort färdigt helt, namnlappen är på flagg, för den är så.. fel!  =)


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar