Till Salu

tisdag 14 juni 2011

Solhattar

Jag har en del obloggat. Så trist att ligga efter. Tid. Ge mig tid!

Här är två små solhattat jag sytt.


Det var nått knasigt med det här mönstret. Minsta storleken var 1,5 år. Stort till lillebror, tänkte jag, och minskade storleken något. Misstag, hatten blev för liten. Gissar på att den passar till 6 mån. Då fick jag göra en till, i mönstrets minsta storkek, 1,5 år. Den sitter precis på lillebror (10 mån). Tror inte den kommer passa när han är 1,5 år. Han är hur som mycke söt i sin solhatt, när den får sitta på..

Jag har sytt två till hattar. En till storebror, med bilar på. Den har inte fastnat på bild än, men det kommer.. Hans sydde jag i storlek 4-6år. Han har just fyllt tre och den sitter precis. Tror bestämt att det är nått knas med det där mönstret.. Så sydde jag en så söt i brunt med rosa små prickar. Den flyttade till en mycket söt liten tjej innan den blev förevigad. Jag har mer av det tyget, så jag ska nog sy upp en till. 

Material: Sött tyg med små djur från den lokala tygaffären (undrar om jag inte skulle köpa på mig lite mer..) Brättet är förstärkt med nått mellanlägg av nått slag, sånt man stryker fast. Funnet i gömmorna..

Mönster: sykurser.se Knasigt i storlekarna, men söta hattar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar