Till Salu

söndag 26 juni 2011

Äntligen är den sydd!

Min alldeles egna "bigvibag". Tyget inhandlades redan någon av de allra först dagarna i januari, så det har hunnit legat till sig väl. Först tyckte jag det kunde vänta lite, eftersom tyget ändå är mer vårigt än vintrigt. Sen var det något annat, och något annat och något annat.. Men nu så. Nu ska min röda så-länge-väska få på korgen! Sydde denna men många fickor på insidan, jag måste ju få med mig lite blöjor och dyligt.. Känns lite som om den här väskan är lite för fin för sånt, men jag kommer inte undan. Jag är småbarnsmor, jag MÅSTE ha plas för iaf ett par blöjor och ett paket våtservetter. Och kasnke ett ombyte till lillebror och nått ätbart om det blir panik i lilla magen. Då måste jag ju ha med en haklapp och en sked och... osv. Jaja, det är som det är =) 
Innerfickan, den/de stora är egentligen samma som ytterfickan, men för att få ner mer saker i förlängde jag fickan något på bredden (höftade till och har såklart inget mått, ifall jag vill sy en till.. gissar på ca 10cm) sydde dit en resår i överkant och delade av facket på mitten med en söm. Tror det blev bra, har provat sticka ner en blöja och en förpackning våtservetter.
 Som stängning har den fått en vanlig enkel tryckknapp. Funderade först på någon stor lite fräsig knapp, men tyckte sen att det skulle stjäla uppmärksamheten från det fina tyget.


I morgon ska den packas och användas, hoppas jag. Då ska den prövas om den är lika fin att använda som att se på. Tyget är så fint. Föll direkt för det när jag så det. Nu är min väska sydd, äntligen, nästan sex månade senare..

Material: Båda tygerna kommer från Ohlssons tyger

Mönster: Eget. Kallar den för "Bigvibag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar