Till Salu

måndag 28 mars 2011

Dubbelt upp i vantar

De här små vantarna hoppas jag ska få pryda två supersnygga små grabbar.


Jag hoppas de ska passa, storleken är ca 6 mån till 1,5 år. Jag är lite osäker där. Har sytt ett par i samma strolek till lillebror (obloggade tror jag bestämt). De är lite stora, medans storleken mindre är små.. De här gjorde jag lite, lite kortare än lillebrors, eftersom hans når upp på halva armen. Tror det blev bra. Det är i vilket fall kul att sy vantar. Aningen "pilligt", särskilt i så här små storlekar. De här är fodrade med mjuk skön fleeze. Nu blir det ju mer och mer vår för varje dag, vilket är helt underbart, så det dröjer inte förrens det är dags för lite tunnare vantar. Jag har en idé om att sy vändbara vårvantar... =) Återkommer när de blivit verklighet.

Matrial: Allt från den lokala tygaffären. Blått superstretchigt jeanstyg, svart mudd och blå härlig fleeze med vita prickar till foder.

Mönster: Sykurser.se-mönster som jag har förminskat till nya strolekar, men även ändrat lite på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar