Till Salu

onsdag 16 mars 2011

De ser ju ut att passa rätt så bra, tror jag..


De är ju lite stora, precis som storlek 80 är till den här killen än så länge. De är inte förstora i midjan, som jag trodde. Men det är inte långt ifrån. Skulle inte göra något om de var liiite tajtare. Små smalfisbebisar skulle ju inte kunna ha dessa. Är inte helt nöjd med Åsa Lennartssons modell känner jag, så det är väl hög tid att få till ett eget mönster, på något vis. Har ju testat och sy efter sykurser.se mönstret med (se här), vilket jag inte heller gillar helt. Tror jag tycker de här är lite för bylsiga upptill och har lite för lite pös nertill. Sykursers är för höga i midjan.


Här är en lite närmre bild på midjan. Om resåren varit liiite kortare, så som den borde, så tror jag det skulle bli lite finare. Det skulle ju bli lite mer "rynk" då. Så var det ju det där med "behövdes inte alls någon snitsig maskin till det inte". Nej det gick ju ändå. MEN, det hade säkert gått enklare och blivit snyggare med. (Vid närmare eftertanke är jag inte ens säker på att det är en overlock som skulle behövas, det finns ju fler snitsiga maskiner) Att det gick utan overlock beyder förståss inte att jag inte vill ha en, för det vill jag. Så om det finns någon där ute som längtar efter att få ge mig en kan jag medela att min födelsedag inte är längre bort än ganska, väldigt exakt en månad ;)

Men varför sydde jag inte bara en vanlig resårkanal och trädde i en resår då? För att det inte blir riktigt snyggt. Dessutom blir det ju ett tyglager till då. Iaf på det sättet som jag gjort det på hittills. Men nu kom jag på, att det finns ju ett annat sätt.. Får återkomma när jag testat det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar