Till Salu

tisdag 22 mars 2011

Mera mössor!

Det var oväntat lätt att sy en mössa. Och mycket kul =) Nu har jag sytt flera "My-Vera", så att jag har en av varje storlek. Nu ska jag bara hitta små huvuden som kan tänkas prova dem o se att storlekarna stämmer.


Här är de då allesammans. Den röda med fordon och den med apot till höger om den röda har jag ju redan bloggat om (se här), men jag ville ha en bild där alla storlekar är med. Den minsta är den rosa i st 50/56. Röd st 62/68, liten turkos med apor st 74/80, gul med moln st 80/86 och den stora turkosa st 92/98. Jag känner mig aningen osäker på de där stora. Jag kunde ju få på den största på mitt huvud. Fast den var ju liten. Det är tänkt att storebror ska ha den stora turkosa och lillebror den lilla, så de matchar. Vi får väl se hur den stora passa storebror när han kommer från dagis i eftermiddag.
Storlekarna känns ganska ungefärliga, om man kan säga så. Alla de här är ju sydda i så härligt stretchiga tyger (jersy) och det gör ju att det finns mycket växmån i dem. Användningtiden blir lång. Sånt gillar jag. I alla fall när man hittar favoritplagg ;)

Matrial: Rosa tyg med moln, gult med moln och turkosa med apor kommer alla från Ohlsson styger. Det fina fordonstyget kommer från JNY-design.

Mönster: Mitt alldeles egna "My-Vera"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar