Till Salu

måndag 21 mars 2011

Vårkänslor!

De senaste dagarna har gett mig vårkänslor (nja, kanske inte så mycket allra just idag, men i alla fall). Och då är det ju hög tid för vårmössor. Har sytt två stycken efter eget mönster och känner mig nöjd. Kunde kanske gå o få till det lite snyggare vid insnitten, det vill ju gärna bli en liten "bubbla" just där. Sydde en i st 74/80 och en i st 62/68 och jag tror faktiskt att det stämmer ganska bra i storlek. Modellen har jag döpt till "My-Vera".


Den röda är i storlek 62/68 och den turkosa i st 74/80. Den här mössmodellen skiljer sig inte värst från andra mössmodeller, men en mössa är en mössa och de kan ju inte se ut på hur många olika sätt som helst. Känns lite fånigt på något vis att säga att mönstret är mitt egna, men det är ju det. Även om mina mössor ser precis, ganska mycket ut som så många andra.



Så här ser de ut på. Apmössan (st 74/80) sitter bra på min miniprins. Den röda, snygga fordonsmössan är mycket tajt, som sig bör i st 62/68. Ville prova den och se om den gick på, för att se hur storleken blev och för att se hur stretchig den är, och det går ju faktiskt. Men liten är den.

Jag har självklart kollat in Gekkos toppenbra tutorial att sy en mössa. Har inte följt den, då jag gillar att sätta namnlappen i sömmen på sidan, vilket man inte får någon då, men jag har haft hjälp av den ändå.

Matrial: Turkosa apor från Ohlsons tyger. Röda fordon från JNY-desin.

Mönster: Eget mönster "My-Vera" i st 62/68 och 74/80

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar