Till Salu

måndag 24 januari 2011

Byxa och body x 2 och vantar

Senaste tidens skapelser (bland annat). Byxor och bodys i st 74 och 56. 74orna är till min lillprins. Settet i 56 är till en annan liten prins som föddes på självaste nyårsafton.

Bodyn i st 74 blev lite för smal över axlarna. Vet inte hur jag tänkt där, men fel blev det. Funkar ändå, som tur är, men att jobba på till nästa body. Tyvärr är jag rädd att även bodyn i st 56 blev smal över axlarna den med. Återstår att se, den är ju inte provad ännu. Byxorna i st 74 är lite stora i storleken, gissar att 56:orna är det med, det är ju samma mönster. Har jämfört de små med köpebyxor och de är ganska exakt som ett par av den större varianten av 56:or.

Min prins i body st 74.


matrial: randig velor och mudd från olssons tyg. Svamptyget från stoff & stil.
mönster: byxorna från sykurser.se. Även bodymönstret kommer därifrån, men jag har ändrat lite på det (vilket blev sissådär.. Man ska låte bli sånt man inte kan.. fast då lär man sig väl aldrig?!)



Dessa vantar blev just klara. Glömde såklart att sy in namnlapp i sidsömmen, så nu vet jag inte riktigt var jag ska klämma dit dem. För nog bli på mudden. Första paret vantar jag gör. Det var kul, men den där fuskpälsen var minde rolig. Så.. luddig!


matrial: Brun fuskpäls från den lokala tygaffären. Vantarna är fodrade med härlig ljusblå fleze, även den från den lokala affären. Brun mudd från stoff&stil
mönster: sykurser.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar