Till Salu

måndag 31 januari 2011

Haklappar och åter igen haklappar

Ja, haklappar var ju en av sakerna jag började med, så det har blivit ganska många under hösten. Jättekul att sy. Ganska lätt och så går det snabbt =) Här är bilder på tre stycken som det aldrig blev flera av. Egentligen tycker jag nog att de blev rätt så snygga, men de blev inte så praktiska. Funkar, men inte perfekt. Fickan kom på något vis lite för högt upp. Den blev helt enkelt för stor. Den svarta och gröna används här hemma av storebror. Den röda har flyttat till en liten söt tjej.




Tillbaks till ritbordet alltså. Ändrade på fickans storlek och smalnade av hela haklappen något. Nu blev det bra =) Här nedan syns modell "Dukas". Passar utmärkt till mindre barn, såsom min minsta lilla prins som nyss börjat med smakporttioner. Den gröna haklappen bor här hemma hos oss. Den röda och svarta har flyttat till två små tvillinpojkar som också precis börjat med smakisar. Min prins ÄLSKAR sin haklapp. Den är fantastiskt rolig att äta på. Kul, men inte SÅ kul. Den förlorar ju liksom lite, eller mycket, av sin funktion, när den vänds upp i ansiktet för att gnagas på.


Min älskade lilla prins äter gröt (eller var det haklapp)
Haklappsmodell "Dukas"

Matrial: Vaxat tyg i grönt, svart och rött från den lokala tygaffären. Kantband från.. Ica? Jysk? tygaffären? Nått av det iaf.

Mönster: Mina egna. Översta bilden "Rund" i lite olika variationer. Bild två "Dukas"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar