Till Salu

måndag 24 januari 2011

Ett litet vantpar

Då blev det ett par vantar till klara idag. 

De är små. Jag hoppas de ska passa till min lilla prins på sex månader. Vi får se imorron när modellen vaknar. Kanske inte så bra med tummar till en sån liten, men förhoppningsvis ska han kunna ha dem ett litet tag, o snart nöjer han sig nog inte utan tummarna.

matrial: Härlig svamp-trikå från stoff & stil. Mudden kommer från Olssons tyger. Det syns förståss inte, men vantarna är fodrade med härlig blå fleze med vita prickar, från den lokala tygaffären.
mönster: Sykurser.se har ett mönster på barnvantar, men där är minsta storleken 2-4 år. Jag förminskade det till vad jag hoppas ska passa min minsta prins.

(28/1 Vantarna blev inte så stora som jag trodde. De passar precis nu, så det finns inte att växa i inte. Men då gör vi ett par till.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar