Till Salu

söndag 16 januari 2011

Ny i bloggvärlden..

Första inlägget. Vad ska jag skriva? Varför har jag skapat mig en blogg?

Har nyligen hittat tillbaks till symaskinen (nåväl, det har väl gått ett halvår nu) och försöker mig på något nytt. Barnkläder! Det är verkligen superkul. Tyvärr flödar det inte av tid för syning, jag har ju mina små prinsar, som också är, än så länge, mottagarna av det jag knåpar ihop. Allt med varierande resultat.

Det började med att jag beställde några mössor och ett bebiskitt av SuperNova, som för övrigt syr jättefina saker. Jag har ju sytt lite tidigare, bla så sydde jag några filtar till första prinsen, och blev nu sugen på att göra något även till den då kommande prinsen. I samma veva började jag surfa runt bland olika sybloggar. Det finns så mycket duktiga människor där ute som syr så mycket fint, och vipps så ville jag prova sy kläder jag med. Ja och så blev det. Till en början hade jag problem att få tag på mönster, så de allra första byxorna sydde jag utan.. Eller ja, jag ritade av ett par köpebyxor så gott det gick. Resultatet blev förvånandsvärt bra, med tanke på omständigheterna. De skulle bli i st 50, men skulle nog säga att det snarare blev st 44. Som "tur" var bestämde sig lillprinsen för att komma en hel del tidigare än planerat, så de passade ju bra. Haklappar, filtar, mössor (som jag aldrig riktigt har lyckats helt med) och byxor var först ut. Tröjor, väskor, förkläden och bodys har det också blivit. Letar fortfarande efter bra mönster, men en del saker har faktiskt blivit riktigt bra.

Att jag skapat den här bloggen är mycket för att kunna dokumentera för mig själv vad det är jag gör. Om sedan någon annan vill titta in, se och kanske till och med gilla och bli inspirerad av det jag gör (så som jag blivit av andra bloggare), så är det bara kul.

Kommer nog några bilder på det som redan blivit, men framför allt på det som kommer.

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar