Till Salu

måndag 31 januari 2011

Vantar, byxor med hängslen och en body

Vantar
Jaha, då var ännu ett par vantar klara. Den här gången till storebror. Storleken är 2-4 år vilket blev lite, lite stort till min snart treåriga prins. Ångrar att jag inte satt namnlappen på vantens rygg istället för på mudden, men det var lite sent när jag väl kom på den idén. Det får bli till nästa par, och det dröjer nog inte. Det är kul att sy vantar =) Vände lite på ena vantan vid fotograferingen för att visa det fina fodertyget. Samma fleze som jag använt till de tidigare vantparen.





 Byxor med hängslen
Ja så blev det, byxor med hängslen. De har legat klara ett litet tag, utan knappar. Jag hade svårt att bestämma mig för om de skulle knäppas så hängslena kom utanför eller innanför "bröstlappen". Jag provade dem på min lilla prins utan knappar, sen bestämde jag mig för att låta hängslena komma på utsidan. Jag tror de blev bra. Provade dem ju bara som hastigast (man måste skynda innan det kommer kräks... ) men som sagt, det såg bra ut. Tyvärr drog sig fodret lite när jag sydde ihop med själva byxtyget. Jag som tyckte jag nålade så noga, o det såg bra ut innan jag började sy. Inte märkte jag att det hände medans jag sydde heller... Var antagligen för trött, som vanligt. Men, men... Att tänka på till nästa par. De är ju för eget bruk, och det syns ju inte när byxorna är på =)
Det här är andra paret hängselbyxor (ska lägga upp blld på de första med, någon gång..) De första sydde jag efter mönster från sykurser.se. De blev inte så bra.. Till de här gjorde jag om mönstret ganska mycket, hela överdelen, och det blev mycket bättre. (tycker jag själv iaf). Har laggt till mudd i bensluten också. Storlek 80.





 Body
Ännu en body (ja så många har jaj ju inte sytt, men iaf) Den här gången tror jag att jag blev riktigt nöjd. Mönstret är fortfarande från sykurser.se, men jag har förståss ändrat lite på det... =) Storlek 80.



matrial:
Till vantarna ett jeansliknande trikåtyg till utsidan. blå fin fleze med vita prickar till foder. Svart mudd. Allt från den lokala tygaffären.
Hängselbyxorna är sydda i en lite glansigare velor, från en lokal tygaffär. Det fina svamptyget till fodret kommer från Stoff & Stil, likaså den bruna mudden.
Boddyn är sydd i tyger från Stoff & Stil.

mönster:
Vantarna är helt efter ett mönster från sykurser.se
Byxorna är ursprungligen från sykurser.se, men jag har gjort om det ganska mycket, så numer är det nästan mitt eget. Men bara nästan.
Bodyns mönster kommer från samma ställe, men jag var såklart tvungen att ändra lite på det med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar