Till Salu

tisdag 18 januari 2011

Byxor

De allra första byxorna.

Hade inget mönster. Sökte på nätet för att se om jag kunde hitta något, men det gjorde jag aldrig, så jag försökte rita av ett par köpebyxor.. Däremot hittade jag en supertutorial hos GEKKO. Tack!
För att var det allra första, och utan mönster blev de rätt bra ändå. De jag ritade av var i st 50. Dessa blev mindre, men det passade ju bra eftersom lillebror var så liten.
Byxorna fångades aldrig riktigt på bild. Så jag fick leta fram dem igen o fota. Hittade bara en liten livebild, taget med mobilen. Inte den bästa bilden på lillebror, och inte på byxorna heller, men en bild.

matrial: Byxtyget kommer från den lokala tygaffären. Mudden, som jag haft liggandes läääänge, kommer från en annan lokal affär.
mönster: I brist på mönster så sydde jag "utan". Jag ritade av ett par köpebyxor, så gott det gick. Tror det var ett par från H&M.
nöjd: Jadå. Då var jag det. Som tur är planera vi inte för fler barn, så jag behöver inte använda dem igen ;) De blev lite för höga i midjan, men det visade det sig att paret jag ritat av var med. Lillebror hade ju inte kommit än när byxorna jag ritade av inhandlades och just ritades av, så det kunde jag ju inte veta, även om jag kanske borde ha sett det.

Byxpar nr 2

Storebror skulle ju också ha ett par byxor. Och det blev det också. Bilden är tagen efter en tids användning. Hade inga namnlappar när byxorna syddes, så den har kommit dit på efterhand. Byxorna används, o då måste de ju vara märkta.

matrial: Grå velor med stjärnor. Gillar det här tyget. Svart mudd. Åter igen från den lokala tygaffären. Den är inte så stor och har inte ett så stort utbud på just stretchiga tyger, men det finns lite och jag tycker om att handla på hemmaplan =)
mönster: Humm. Hade fortfarande inte fått tag i något riktigt byxmönster. Ritade åter igen av ett par köpebyxor. Eller jag hade nog ett par av favoriterna, de som sitter bäst, som jag mätte och måttade efter.
nöjd: Ja. Först blev byxorna för stora i midjan. Det där med mudd har jag fortarande inte riktigt fått till. Eller så är det så att man MÅSTE ha resår i. Det är iaf just vad jag fick trä i dessa för att få dem att sitta uppe. Ja, jag är nöjd. De ser så mysiga ut på. Kanske att de är lite korta i midjan i bak, men vadå, jag hade ju inget riktigt mönster.. =)

Här är de live, de grå stjärnbyxorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar